نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلو، انجمن صنایع نفتی نروژ اعلام كرد، شماری از كاركنان شركت نفتی نروژی 'استات اویل' شعبه شركت انگلیسی بریتیش پترولیوم در نروژ، خدمات حمایتی

'ای اس اس'، متعلق به شركت بریتیش كامپس از ساعت چهار صبح به وقت محلی اعتصاب كردند.

بر اساس این گزارش، اعتصاب باعث می شود كه تولید نفت و گاز در میادن 'اوزبرگ' و 'هیدرون' در دریای شمال متعلق به استات اویل متوقف شود.

همچنین عملیات راه اندازی میدان نفتی 'شكارو' متعلق به بی پی، ای اس اس نیز كه قرار است نیمه دوم سال جاری آغاز به كار كند،‌ كند می شود.

'یان هودنلند'، مذاكره كننده ارشد انجمن صنایع نفتی نروژ گفت: اتحادیه های كارگری هزینه های اضافی را به شركت ها و جامعه نروژ تحمیل می كنند و این اعتصاب حدود 150 میلیون كرون (20 میلیون یورو) هر روز به كشور تحمیل می كند.

اعتصاب دو روز بعد از آن شروع شد كه مذاكرات كاركنان و مقامات بی نتیجه پایان یافت، كارفرماها تصمیم خود را برای لغو پرداخت اضافه كار به كاركنانی كه در سن 62 سالگی بازنشسته شده اند، تغییر ندادند.

سن رسمی بازنشستگی در نروژ 67 سال و برای كاركنان صنایع نفتی 65 سال است.

'هیلد ماریت ریست'، و 'لیف سندی' روسای اتحادیه های كارگری در این مورد گفتند: به كارفرماها اجازه نمی دهیم ما را از دستمزد بازنشستگی محروم كنند. این نظام پرداخت از سال 1998 برقرار بوده است و اتحادیه های كارگری و سازمان های مربوطه برای تغییر آن تعلل كرده اند.

انجمن صنایع نفتی تقاضای اتحادیه های كارگری را به شدت غیر منطقی دانسته و آن را رد كرده است. این انجمن همچنین خاطر نشان می كند: كاركنان شركت های نفتی سالانه به طور متوسط یك میلیون كرون درآمد دارند و در سن 65 سالگی بازنشست می شوند. این شرایط موقعیت خوبی برای آنهاست و اتحادیه های كارگری می خواهند شرایط را از این هم بهتر كنند. اما یا آنها باید اعتصاب را متوقف سازند و یا كارفرماها میادین را برای چهار روز می بندند.

مترجمام**9157**‌1506





:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: